Na naszej stronie internetowej używamy technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie.

Z dniem 25 maja 2018 r. rozpoczyna obowiązywanie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane popularnie jako „RODO”). RODO obowiązywać będzie w identycznym zakresie we wszystkich krajach Unii Europejskiej, a więc także w Polsce i wprowadza szereg zmian w zasadach regulujących przetwarzanie danych osobowych, które będą miały wpływ na wiele dziedzin życia, w tym na korzystanie z usług internetowych, takich jak między innymi usługi oferowane przez APJ Sikora spółka jawna. W tej informacji przedstawiamy skrót najważniejszych zagadnień dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych, jakie może mieć miejsce po 25 maja 2018 r. w związku z korzystaniem z naszych usług. Prosimy Cię o jej przeczytanie, nie zajmie to więcej niż kilka minut.

Czym są dane osobowe

Dane osobowe to, zgodnie z RODO, informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. W przypadku korzystania z naszych serwisów takimi danymi są np. adres e-mail, adres IP lub Twoje dane na witrynie www.apjsikora.pl. Dane osobowe mogą być zapisywane w plikach cookies lub podobnych technologiach (np. local storage) instalowanych przez nas lub naszych Zaufanych Partnerów na naszych stronach i urządzeniach, których używasz podczas korzystania z naszych usług.

Podstawa i cel przetwarzania

Przetwarzanie danych osobowych wymaga podstawy prawnej. RODO przewiduje kilka rodzajów takich podstaw prawnych dla przetwarzania danych, a przypadkach korzystania z naszych usług wystąpią, co do zasady trzy z nich:

Niezbędność przetwarzania do zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną. Umowa to, w naszym przypadku, regulamin danej usługi. Jeśli zatem zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy. W przypadku, gdy zakładasz u nas konto, to umowa o dostarczenie tego konta upoważnia nas do przetwarzania danych niezbędnych do jego zapewnienia (np. danych podanych przez Ciebie w profilu tego konta). Bez tej możliwości nie bylibyśmy w stanie zapewnić Ci usługi, a Ty nie mógłbyś z niej korzystać.

Niezbędność przetwarzania do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią. Ta podstawa przetwarzania danych dotyczy przypadków, gdy ich przetwarzanie jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) .

Twoja dobrowolna zgoda jest potrzebna głównie w przypadku, gdy usługi marketingowe dostarczają Ci podmioty trzecie (czyli Zaufani Partnerzy, o których mowa powyżej).

Twoje dane, w ramach naszych usług, przetwarzane będą wyłącznie w przypadku posiadania przez nas lub inny podmiot przetwarzający dane, jednej z dopuszczonych przez RODO podstaw prawnych i wyłącznie w celu dostosowanym do danej podstawy, zgodnie z opisem powyżej. Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania – czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy – przez czas jej wykonywania, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora – do czasu istnienia tego uzasadnionego interesu.

Administratorzy

Administratoram Twoich danych osobowych będzie APJ Sikora spółka jawna z siedzibą ul. Warszawska 188, 42-200 Częstochowa NIP: PL 573-011-48-88 a podmiotami przetwarzającymi także nasi Zaufani Partnerzy, czyli firmy i inne podmioty, z którymi współpracujemy głównie w zakresie logistycznym, marketingowym czy pośrednictwa płatności. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i zdecydować, którym z nich chcesz wyrazić zgodę na przetwarzanie Twoich danych.

Przekazywanie danych

Twoje dane będzie przetwarzać APJ Sikora spółka jawna i Zaufani Partnerzy, jeśli wyrazisz im zgodę, ale mogą być one również powierzone do przetwarzania innym podmiotom. W każdym takim przypadku przekazanie danych nie uprawnia ich odbiorcy do dowolnego korzystania z nich, a jedynie do korzystania w celach wyraźnie wskazanych APJ Sikora spółka jawna. Przekazywanie danych ma miejsce na ogół w przypadku współpracy z wykonawcą lub usługodawcą. Dzięki temu możemy np. lepiej dobrać najciekawsze lub najtańsze oferty dopasowane dla Ciebie. W każdym przypadku przekazanie danych nie zwalnia przekazującego z odpowiedzialności za ich przetwarzanie. Dane mogą być też przekazywane organom publicznym, o ile upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy i przedstawią odpowiednie żądanie, jednak nigdy w innym przypadku.

Cookies

Na naszych stronach internetowych i w aplikacjach używamy technologii, takich jak pliki cookies, local storage i podobnych służących do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszych stronach. W ten sposób technologię tę wykorzystują również nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą serwować reklamy jak najlepiej dopasowane do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. Twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz różne strony w Internecie. Znajdziesz tam także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, by ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Zgodnie z RODO przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas i Zaufanych Partnerów.

Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać.

Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzani danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Uprawnienia powyższe przysługują także w przypadku prawidłowego przetwarzania danych przez administratora.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez administratora danych i Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zebranych w związku z korzystaniem przez Ciebie ze stron i aplikacji internetowych dostarczanych przez w celach marketingowych (obejmujących niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie Twojej aktywności na stronach internetowych) w tym ich przetwarzanie w plikach cookies itp. instalowanych na Twoich urządzeniach i odczytywanych z tych plików przez administratora i Zaufanych Partnerów możesz w łatwy sposób wyrazić tę zgodę, klikając w przycisk „Przejdź na stronę” lub zamykając to okno. Jeśli nie chcesz wyrazić opisanej wyżej zgody lub w ograniczyć jej zakres prosimy o kliknięcie w „Ustawienia zaawansowane”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. W każdym momencie możesz także edytować Twoje preferencje w zakresie udzielonej zgody, w tym nawet wycofać ją całkowicie, klikając w ustawienia zaawansowane lub wysyłają wiadomość do administratora danych. Informujemy jednocześnie, iż administrator danych w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzać będą Twoje dane we własnych celach marketingowych opisanych szczegółowo powyżej w oparciu o ich prawnie uzasadniony interes, jako administratora.

RODO

Klauzula informacyjna RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy że:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest A.P.J. Sikora Spółka Jawna Paweł Sikora, Jacek Sikora z siedzibą ul. Warszawska 188, 42-200 Częstochowa


Z Administratorem danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować za pomocą tel. 34 322 38 36 , adresu e-mail: biuro@apjsikora.pl, formularza kontaktowego: https://apjsikora.pl/kontakt/


Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji lub zawarcia umowy, realizacji zamówień, współpracy handlowo-marketingowej, realizacji obowiązku prawnego np. wynikającego z ustawy o rachunkowości lub prawnie uzasadnionego interesu Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b , c oraz f RODO.


Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będzie dział sprzedaży, dział księgowy, dział marketingowy, A.P.J. Sikora Spółka Jawna, jak również podmioty zapewniające obsługę teleinformatyczną, księgowo-finansową, prawną, ubezpieczeniową, organizacyjną i techniczną A.P.J. Sikora Spółka Jawna oraz instytucje upoważnione do przetwarzania danych osobowych na mocy obowiązującego prawa.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania umowy, realizacji obowiązku prawnego, wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez Administratora.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.


Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do PUODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest konieczne do wykonywania czynności, o których mowa w pkt. 3 niniejszej klauzuli informacyjnej.
Pani/Pana dane nie będą przechowywane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą profilowane.
Powyższa informacja nie wymaga od Państwa podejmowania żadnych dalszych działań.

Pragniemy jednocześnie zapewnić Państwa, że dokładamy wszelkich starań, aby Państwa dane były całkowicie bezpieczne i niedostępne dla osób nieuprawnionych.

Klauzula informacyjna RODO dla osób kontaktowych kontrahentów
Zgodnie z art. 14 ust. 1, ust. 2 i ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej RODO) informuję, iż:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest A.P.J. Sikora Spółka Jawna Paweł Sikora, Jacek Sikora z siedzibą ul. Warszawska 188, 42-200 Częstochowa
Z Administratorem danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować za pomocą tel. 34 322 38 36 , adresu e-mail:biuro@apjsikora.pl, formularza kontaktowego: https://apjsikora.pl/kontakt/
Pani / Pana dane osobowe w zakresie danych kontaktowych zostały pozyskane od firmy, w której Pani/Pan pracuje lub współpracuje. Pani / Pana dane przetwarzane są w celu niezbędnym do wykonania kontaktu, przygotowania oferty , realizacji zamówienia i dostawy zamówienia do miejsca przeznaczenia , a podstawą jest art. 6 ust.1 lit. a,b RODO oraz prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora, tj. ust.1 lit. f) RODO. Administrator przekaże Pani / Panu dane podmiotu, który udostępnił nam Pani / Pana dane osobowe na wniosek przekazany drogą mailową lub w formie pisemnej.

Ma Pani / Pan prawo dostępu do treści swoich danych, otrzymania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia
danych, a także wniesienia sprzeciwu.
Przetwarzanie podanych przez Panią / Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Dane osobowe przetwarzane w celu niezbędnym do wykonania czynności wymienionych w punkcie 2, będą przetwarzane przez okres, w którym mogą ujawnić się roszczenia związane z wynikające z przepisów kodeksu cywilnego i/lub prawa podatkowego, a także przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będzie dział sprzedaży, dział księgowy, dział
marketingowy A.P.J. Sikora Spółka Jawna, jak również podmioty zapewniające obsługę teleinformatyczną, księgowo-finansową, prawną,
ubezpieczeniową, organizacyjną i techniczną A.P.J. Sikora Spółka Jawna oraz instytucje upoważnione do przetwarzania danych osobowych na mocy obowiązującego prawa.
Przysługuje Pani / Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego PUODO, jeśli Pani / Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani / Pana narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.
Powyższa informacja nie wymaga od Państwa podejmowania żadnych dalszych działań.

Klauzula informacyjna RODO w związku z wystawieniem faktury
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy że:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest A.P.J. Sikora Spółka Jawna Paweł Sikora, Jacek Sikora z siedzibą ul. Warszawska 188, 42-200 Częstochowa.
Z Administratorem danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować za pomocą tel. 34 322 38 36, adresu e-mail:biuro@apjsikora.pl, formularza kontaktowego: https://apjsikora.pl/kontakt/
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wystawiania faktury VAT na podstawie obowiązków wynikających z przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Pani/a dane mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa. Mogą zostać także udostępnione podmiotom realizującym czynności niezbędne do zrealizowania wskazanego celu przetwarzania, tzn. biuro rachunkowe, zewnętrzna firma informatyczna, zewnętrzna firma obsługująca płatności i rozliczenia, operatorzy pocztowi.
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres 5 lat kalendarzowych licząc od roku następującego po roku, w którym nastąpił obowiązek podatkowy.
Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie do Prezesa UODO (uodo.gov.pl).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wystawienia faktury.
Pani/Pana dane nie będą przechowywane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą profilowane.
Powyższa informacja nie wymaga od Państwa podejmowania żadnych dalszych działań.

Pragniemy jednocześnie zapewnić, że dokładamy wszelkich starań, aby Państwa dane były całkowicie bezpieczne i niedostępne dla osób nieuprawnionych Państwa

Klauzula informacyjna RODO dla członków Zarządów Firm współpracujących z A.P.J. Sikora Sp.j.
W związku z nawiązywaną współpracą, zgodnie z art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia od dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) „RODO”, informujemy, że:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest A.P.J. Sikora Spółka Jawna Paweł Sikora, Jacek Sikora z siedzibą ul. Warszawska 188, 42-200 Częstochowa.
Z Administratorem danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować za pomocą tel. 34 322 38 36, adresu e-mail: biuro@apjsikora.pl, formularza kontaktowego: https://apjsikora.pl/kontakt/
Pani/a dane osobowe przetwarzane będą w celach:

  • przedstawienia oferty, zawarcia i realizacji umów oraz zleceń, w szczególności w związku z prowadzoną korespondencją służbową (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • w celu wystawienia i przekazania faktur, prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej, realizując obowiązki prawne ciążące na Administratorze (art. 6 ust 1 lit. c RODO);
  • w sprawach dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, obrony przed tymi roszczeniami, a także marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług, w ramach prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • w przypadku wyrażenia zgody w celu przekazywania treści o charakterze marketingowych na Pani/a numer telefonu i/lub adres e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
    Pani/a dane mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa. Mogą zostać także udostępnione podmiotom realizującym czynności niezbędne do zrealizowania wskazanego celu przetwarzania, tzn. biuro rachunkowe, zewnętrzna firma informatyczna, zewnętrzna firma obsługująca płatności i rozliczenia,operatorzy pocztowi.
    Pani/a dane osobowe przechowywane będą przez okres realizacji umowy, następnie przez okres wskazany przez przepisy podatkowe i rachunkowe. W związku z dochodzeniem roszczeń dane mogą być przechowywane do czasu ich przedawnienia, jednak nie dłużej niż 3 lata. Dane pozyskane na podstawie zgody są przechowywane do czasu odwołania zgody.
    Posiada Pan/i prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania. Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
    Wyrażoną zgodę może Pan/i wycofać w dowolnym momencie, przy czym nie będzie to miało wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce przed wycofaniem zgody.
    Posiada Pan/i także prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie Pani/a danych do Prezesa UODO (www.uodo.gov.pl).
    Pani/Pana dane nie będą przechowywane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą profilowane.
    Powyższa informacja nie wymaga od Państwa podejmowania żadnych dalszych działań.

Pragniemy jednocześnie zapewnić, że dokładamy wszelkich starań, aby Państwa dane były całkowicie bezpieczne i niedostępne dla osób nieuprawnionych.